alberT Janer

foto de BC&JC

Destapant l’empresa funerària

Per circumstàncies de la vida, les persones s’han de veure obligades a gestionar una sèrie de tràmits amb els serveis funeraris després de la mort d’un familiar. En aquell moment, es posa en evidència l’empresa d’aquest sector. S’ofereix un catàleg amb un conjunt d’elements necessaris per dur a terme l’enterrament (també altres elements que no ho són). L’interval d’oscilació dels preus dels ataüds que ofereixen les empreses sovint són molt amplis i en un rang en el cual no tothom pot afrontar els elevats preus.

En aquest moment de decisió de compra, qualsevol persona sap que les circumstàncies que envolten al comprador són molt compromeses i que fan distorsionar el raonament (situació incòmode, etc.). I això l’empresa funerària ho sap molt bé: sap que els compradors tenen inelasticitat molt elevada del preu, és a dir, que encara que el preu sigui alt, no s’aniran al competidor amb possibles preus més baixos ja que es vol que la situació passi ràpidament.

Hi ha un abús impressionant de l’empresa. Un tipus d’empresa que defineix la seva manera de fer les coses el millor per a les persones, estar al costat dels familiars, etc. No obstant, si s’analitzen els productes que treuen i els seus complements, es pot observar que es salten un codi/uns valors a causa de l’abús de la situació. S’aprofiten dels compradors. Psicològicament, el comprador pensa que vol el millor per al seu familiar recentment mort. I a partir d’aquí, les funeràries fan la seva feina…amb uns preus desorbitats. Per tant, la relació entre la imatge que donen i el que realment són és contrària.

4 comentaris»

  Janer wrote @

Nois gràcies per participar en el debat amb els dos posicionaments.

Tant la tradició, la religió o les emocions són sense cap mena de dubte factors que determinen les nostres decisions i que forçosament tenen implicacions que fan més que reflexionar. Tot i així, tot té el seu context…

Ferran, per suposat que els treballadors de les funeràries no els fan cap gràcia veure les desgràcies dels altres; ho deuen passar malament, també. Ara bé, es podrien dur a terme diferents eines provinents d’institucions públiques que evitin les actuacions perverses d’un possible oligopoli o abús de poques empreses en el mercat. La inevitable inelasticitat és un carmel per qualsevol empresa, però aquest negoci és excessivament delicat.

  Ferran Nonell wrote @

En defensa de l’empresa funerària.

Potser el meu comentari està una mica sesgat pel fet que tinc futurs familiars treballant-hi. En primer lloc, no és un negoci que diguem, agradable. Veus plors i patiments a diari, mares que perden als seus fills, etc. Psicològicament t’asseguro que toca. En segon lloc, per la regulació vigent només hi pot haver un número determinat de funeràries per nombre d’habitants (No serà la llei la que fomenta una espècie d’Oligopoli al sector?) Evidentment, poques empreses en un mercat amb gran demanda i, com bé dius, inelàstica, provoca INEVITABLEMENT que els preus siguin alts. Però ja tractis amb difunts, o amb barrets per a granotes. Que els preus siguin alts respon a la tipologia del mercat, no és responsabilitat dels agents directament. No es pot culpar de res a ningú, si tu en el seu lloc faries el mateix..

  Aleix Costa wrote @

Estic Completament d’acord amb tu Albert. Però segurament, després de tocar el tema de les funaràries, és inevitable incloure les tradicions. Em referexio a que tot això que has esmentat està intimament relacionat amb la religio cristiana i tot el que l’envolta. El mític “Què diran!!!?” En el fons tan és…. ets mort, que mes dona la marca de l’americana k et posin?
Sisi, albert, vull un debat sobre això!!!!

Salutuacions amic!

  Marc Sanz Lopez wrote @

Es algo que no et dones compte fins que et passa veritat? Havia pensat una idea de negoci relacionada, una idea que portes l’etica al sector!

Albert, m’encanta el nou disseny!!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: