alberT Janer

foto de BC&JC

Blackberry o …?

Comprar una Blackberry o no comprar-ne? Aquesta és la qüestió. La resposta és simple, sempre i quan es pagui o s’amenaci a l’operadora de mòbil que canviaràs de proveïdor i llavors s’aconsegueix una gratuïtament amb una “clàusula vitalícia” amb la nova operadora. Però, després de comprar-la, segons un estudi recentment realitzat per la consultora “Crowd Science”, 3 de cada 4 usuaris de Blackberry prefererien canviar-se a un altre smartphone (40% a iPhone i 30% al Nexus One).

Dels enquestats, molts l’utilitzen per ús professional i això provoca un rebuig pels que l’utilitzen per ús personal, ja que la Blackberry està molt enfocada a l’empresa. Si la consultora que ha fet aquest estudi es passés per les classes d’Esade, es trobaria amb una llau de Blackberry. Per què? Perquè la Blackberry ha introduït característiques més personals que fan atraure als usuaris particulars. Un exemple de com ho han fet és donant importància al Chat Blackberry (per demostrar-ho, quan surtis al carrer o vagis a dinar, veuràs que la gent no està jugant al Sudoku amb el mòbil…estan connectats al chat blackberry).

Però no és suficient, ja que el 90% d’usuaris d’iPhone i Nexus One no es canviarien de mòbil! Llavors, què està passant? Easy, per triumfar en el món de la tecnologia, l’empresa ha de posicionar la marca constantment per obtenir l’èxit i crear una base sòlida de clients fidels, cosa que Blackberry no ha aconseguit com Apple. L’empresa de la poma mossegada ha creat un moviment impressionant, cosa que la competència no ho ha fet. Per tant, l’evolució de l’èxit no depèn de la utilitat del dispositiu en el món tecnològic (parlant des del punt de vista de l’empresa).

Quan es dubti si comprar o no la Blackberry, s’ha de pensar en quin criteri s’escollirà, si per la utilitat o per l’efecte marca del mòbil; o ambdues coses.

3 comentaris»

  johnny Biggun wrote @

BB ha aconseguit reposicionar-se en una altra “butxaca” com es la del oci a part de la de business! I ho ha fet sense perdre la essència dels seus orígens i identitat pròpia… i per això a la televisió s’anuncia com: “PARA PROFESIONALES DE LA AMISTAD”.
Ara per ara es líder indiscutible de mercat i tot i no tenir l’avantatge de tenir una comunitat propia com tenen Apple i Google… han sapigut aprofitar les seves competències, mantenir-se i no anar al pou com ha sigut el cas de Palm.
K consti k jo no tinc BB XD

  Janer wrote @

Merci Antoni per entrar al bloc i comentar! Mira, la Blackberry t’aniria molt bé per l’empresa, tot i que al final, les recomanacions es reduexien a petits detalls que es compensen amb altres característiques de l’altre mòbil. Això sí, si vols navegar per Internet per llegir LaVanguardia, Expansión o el Sport…segurament un iPhone t’agradarà més.

  Antoni Matas wrote @

Coi, mira que bé: ara que me’n volia comprar un, m’has ajudat a decidir-me (o a no-decidir-me!). I és que, pels que venim d’una altra època, això de gastar-nos els quartos en tecnologia és tan complicat…tan difícil…


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: